Није знање,знање знати,већ је знање знање дати!!!

Домаћи задатак, помоћ деци у неколико корака

Домаћи задатак, помоћ деци у неколико корака
 
 
 
Домаћи задатак, помоћ деци у неколико корака
 
 
Корак 1: Морате имати план
 
Седите са Вашим дететом и поставите циљеве сада, када је школска година на почетку, боље сада него када први проблеми искрсну. Два или три циља су довољна, а резултати ће бити бољи уколико дете одлучи да помогне у њиховом постизању.

Запитајте се, шта је то представљало проблем Вашем детету прошле године? Можда се домаћи задатак завршавао са временом предвиђеним за спавање? Одредите ново време за почетак рада. Да ли се дете опире читању? Покажите детету да читање може бити забавно, можда да направите угодно место за читање и радите заједно са дететом. Усклађујте план у ходу, допуштајући детету да што више преузима иницијативу.
 
 
Корак 2: Ухватите ритам
 
Педагози и стручњаци се слажу да је најбољи начин да унапредите рад Вашег детета на домаћем задатку, инсистирање на дневном распореду и рутини. У неким породицама, задатак се ради одмах после школе, док се код других оставља после ручка или вечере, у зависности од концентрације и способности детета. Препорука је да се свој деци да одмор од бар 30-ак минута, за ужину и одмор.

Наравно полусатни одмор не укључује гледање телевизије, играње игрица или слање маил порука, обзиром да ће те имати проблем да их одвучете за радни сто. Нагласак је на истрајности по питању дневне рутине. У недељама пре него што домаћи задаци постану тешки испробавајте различите приступе, пронађите најбољи и чврсто га се држите.
 
 
Корак 3: Помажите детету само када је то заиста неопходно
 
Уколико Ваше дете заиста има проблем са домаћим задатком, не правите устаљену грешку покушавајући да га поново научите градиву. Ваш циљ није да детету постанете друг из клупе, плус Ваш приступ се вероватно разликује од учитељевог. Замислите да сте дете које учи опширну лекцију први пут. Не разумете шта Вам учитељ предаје, а родитељи Вас уче другачијом методом.

По повратку у школу сигурно би били још више збуњени. Уместо тога, пошаљите поруку учитељу, са молбом да Вашем детету објасни материју поново. Уколико је дете у трећем разреду или старије, најбоље би било да он или она разговара са наставником. Јако је битно да научите дете да говори у своје име и бори се за знање. Такође, распитајте се о додатној литератури па чак и о садржајима на интернету који би помогли Вашем детету у решавању одређених проблема.
 
 
Корак 4: Одабир правог места за учење
 
Нека деца најбоље раде за столом у својој соби , како би радили независно, док друга воле да се сместе за кухињски сто баш у време када спремате вечеру. Уколико је Ваше дете боље фокусирано седећи заваљено у каучу или на поду, треба их пустити на миру. Веома је важно да децу у процесу рада држите даље од телевизије, видео игрица, компјутера или гласне музике.
 
 
Корак 5: Не будите застрашујуће услужни
 
Сасвим је ок, чак и потребно, седети са Вашим ђаком прваком док ради свој домаћи задатак. Ипак Ваш циљ је да му с’ временом помажете што мање и физички се удаљите са места где Ваше дете ради. На тај начин охрабрујете дете да се ослања на себе и да се у што мањој мери обраћа родитељима за помоћ.

Што се тиче провере домаћих задатака, ни ту не треба бити преопширан. Поставите детету пар питања, чисто да се уверите у разумевање материје, али не прелазите преко читавог градива. На крају, наставник је тај који треба да зна тачну меру знања Вашег детета.
 
 
Корак 6: Натерајте их “да плате”
 
Иако се испрва осећате кривим, паметно је имати једно стриктно правило по питању заборављања домаћих задатака. Уколико је дете заборавило свој домаћи задатак код куће и зове Вас молећи да му га донесете у школу, помозите му, али му такође саопштите да то радите само овај пут у току текуће школске године. Већини деце је ово довољно упозорење и вероватно ће утицати на побољшање њихове меморије.

Међутим постоје деца која су хронично неорганизована и њима је потребно посветити више пажње. Разговарајте са њима, покушавајући да одгонетнете који фактори утичу на заборављање устаљених радњи. Покушајте да направите листу приоритета и ставите је на видно место како би служила детету као подсетник, али и као опомена.