Школски развојни план 2012-2015
Република Србија
ОШ''Вук Караџић''
Број: 046-2015
Датум:15.12.2011.
Р е с а в и ц а
ОШ „ ВУК КАРАЏИЋ „ РЕСАВИЦА
ШКОЛСКИ РАЗВОЈНИ ПЛАН
за период јануар 2012-2015. године
ШКОЛСКИ РАЗВОЈНИ ПЛАН
за период јануар 2012-2015. године
ЧЛАНОВИ ТИМА ЗА ШКОЛСКО РАЗВОЈНО ПЛАНИРАЊЕ:
- Директор: Весна Раденковић
- Координатор тима: Јовица Ристић
- Председник Школског одбора: Васа Гарача
- Председник Савета родитеља: Весна Пешовић
- Дипломирани учитељ: Вера Јовановић
- Наставник разредне наставе: Мирјана Марсенић
- Педагог: Душица Костадиновић
САДРЖАЈ:
I Наша школа ''Вук Караџић'',Ресавица;
II Школско развојно планирање;
III Школски развојни план;
1/ Анализа стања у школи (снаге и слабости);
2/ Утврђивање ресурса школе и средине;
3/ Мисија школе;
4/ Визија школе;
5/ Утврђивање потреба на основу извештаја ШРП 2008/2011.год. и акционих планова школског самовредновања и годишњих извештаја рада за период 2008/2011. годину ;
6/ Одређивање приоритета кроз развојне области ШРП-а;
7/ Развојни циљеви;
8/ Задаци и активност;
9/ Праћење и евалуација;
10/ Акциони план;
11/ Прилози.
I НАША ШКОЛА ''ВУК КАРАЏИЋ''
Матична основна школа ”Вук Караџић” у Ресавици, ради у две зграде. Већа је саграђена 1958. године и мања 1973. године. Школа је почела са радом 1947. године.
У саставу школе раде два издвојена одељења у Сењском Руднику (четвороразредно), где је отворена прва школа у Сењско-ресавском басену 1896.године и Равној Реци
( комбиновано од два разреда),која је почела са радом 1920.године као четвороразредна школа.
Решењем Народног одбора Среза раваничког бр. 10427, од 27. јула 1955.године, основна школа постаје осмогодишња. Садашњи назив носи од школске 1955/56. године.
Издвојена одељења су настала школске1969/70. године интеграцијом ОШ“Доситеј Обрадовић“ у Сењском Руднику и ОШ“Бранко Радичевић“ у Равној Реци“.
Број учионица одговара постојећим потребама, хигијенски услови задовољавају предвиђене нормативе, а школа има леп изглед.
Настава се одвија у једној смени. За млађе разреде су намењене посебне учионице, док се настава у старијим разредима изводи кабинетски. Школа има 4 учионице, 6 кабинета, филскутурну салу и спортске терене.
Школа има регистровану школску библиотеку са фондом од 6697 књига.
II ШКОЛСКО РАЗВОЈНО ПЛАНИРАЊЕ
Са реформом образовања и у нашој школи пробуђене су идеје за променaмa. Покренули смо унутрашње снаге, окренули смо се децентрализацији. Сви хоћемо да остваримо жељене промене у начину рада, опхођењу према ученицима и у сарадњи са свим ширим структурама у васпитно-образовном систему.
Хоћемо да демократизуjeмo наш систем рада, образовања и васпитања ученика. Имамо пуно мотива да даље развијемо аутономију рада наше установе.
Подржали смо професионални развој наставника дошколовањем кадрова. И на овом плану имамо остварених и добрих резултата.
Наставници наше школе активно су се укључили и у све видове професионалног усавршавања у оквиру своје струке. Прошли су обуку на многим семинарима које је организовала наша школа, а и у сарадњи са Министарством просвете РС – Школском управом у Јагодини.
Постепено уводимо нов начин рада у остваривању и реализацији наставног плана и програма, дајемо подршку новом начину вредновања квалитета рада школе.
Укључили смо све интересне групе у процес развоја наше школе. Имамо изграђене ставове и мишљења: ученика, наставника, родитеља.
Рад наше школе прати и локална заједница. Месна заједница нам помаже у материјално-економском и моралном смислу. Хоћемо да је и више укључимо , да непосредним учешћем има и своје идејне ставове.
Општина Деспотовац има великих финансијских потешкоћа у финансирању и одржавању рада школа, али хоће да учествује у сарадњи и прати рад и напредак свих школа.
Имамо више разлога да се укључимо у Школско развојно планирање. Можемо да искористимо сопствене ресурсе: Богатство природе Јужног Кучаја и рудно богатство нашег поднебља. На овај начин желимо да истакнемо специфичност наше школе и идеју да заједнички доносимо одлуке, преузмемо иницијативу и одговорност за сопствени развој.
На овај начин и такви бисмо деловали садржајније , јачали би смо међуљудске односе у настави, имали би смо квалитетнију комуникацију и представу за евалуацију, самоевалуацију и самовредновање.
III ШКОЛСКИ РАЗВОЈНИ ПЛАН
- Анализа стања у школи
Снаге наше школе | Слабости наше школе |
|
|
Могућности наше школе | Претње |
|
|
- Утврђивање ресурса школе и средине:
Људство
КАДРОВИ | СТЕПЕН СТРУЧНЕ СПРЕМЕ | СТАТУС | ||||||||
VII | VI | V | IV | III | II | I | Неодређ. | Одређ. | ||
Директор | 1 | 1 | ||||||||
Секретар | 1 | 1 | ||||||||
Педагог | 1 | 1 | ||||||||
Наставници | 7,9 | 8,8 | 1 | 0,7 | 15,5 | 2,9 | ||||
Књижничар | 1 | 1 | ||||||||
Медијатекар | 1 | 1 | ||||||||
Вероучитељ | 0,35 | 0,20 | / | 0,55 | ||||||
Шеф рачунов. | 1 | 1 | ||||||||
Пом. особље | 2 | 1 | 3 | 6 | ||||||
Укупно | 13,25 | 9 | 1 | 1,7 | 2 | 1 | 3 | 27,5 | 3,45 |
Простор
Школа поседује 4 учионица, 6 кабинета, фискултурну салу, своју кухињу и трпезарију, библиотеку и спортске терене.
Опрема
Школа поседује мултимедијалну учионицу у оквиру пројекта Дилс, 15 рачунара, 1 телевизор, 3 касетофона, телефонску централу и 3 телефонска апарата, 2 графоскопа и синтисајзер. Школа нема модерна наставна средства за унапређење васпитно - образовног рада.
Финансијска средства
Школа се финансира из буџета Општине Деспотовац .Финансирање је успорено, нередовно, са доста дугова и нереализованих захтева. Општина нема довољно средстава за финансирање најосновнијих потреба школе. Минимална средства одваја Месна заједница .Осталих прихода нема.
Културне установе
Од културних установа у нашем месту имамо Дом културе и Градску библиотеку.
Спортски терени
Од спортских терена у насељу, које можемо користити, постоје травнати терен за велики фудбал ФК „Рембас“, бетонски терен за мале спортове (рукомет, мали фудбал) ФК „Рембас“, бетонски терен за кошарку (парк МЗ), тениски терен (шљака) мотел „Ђула“, школско бетонско игралиште.
Спољашњи ресурси | Унутрашњи ресурси |
- МЗ;
|
|
3) Мисија школе
Мисија наше школе је развијање осећања припадности, потребе за стицањем знања, прихватање различитости, другарског односа, солидарности, уважавања, такмичарског духа као и стварање добре сарадње са ширим структурама и ширење културе.
Специфичности школе |
Вредности школе |
|
|
4)Визија школе
Школа по мери детета у којој ће сваки ученик радо долазити, савремена школа у којој раде наставници оспособљени да своје ученике образују за примену стечених знања у свакодневном животу и тако постану креативни чланови друштва.
Мото:
„Школа знања, среће, љубави и здравља“
5) Утврђивање потреба
На основу Годишњих извештаја рада за период 2008/2011. годину, Извештаја евалуације ШРП-а за 2008/2011. годину и акционих планова самовредновања за 5 области издвајају се следеће потребе свих интересних група наше Школе, кроз области:
- Наставе и учење:
- Набавка наставних средстава и обука за коришћење савремених метода и облика рада;
- Савремена техничка опремљеноста;
- Бољи услови и квалитетни семинари за усавршавање наставника;
- Адекватни планови и програми...
- Подршка ученицима:
- Боља безбедност ученика;
- Већи број ваннаставних активности и укључивање ученика у њихов рад;
- Формирање тима чији ће чланови бити носиоци активности програма професионалне оријентације;
- Постигнуће ученика:
- Набавка већег броја савремених наставних средстава;
- Повећати мотивисаност ученика за учешћем на такмичењима;
- Руковођење и управљање:
- Појачати сарадњу са свим интересним групама, представницима локалне самоуправе и Министарством науке и просвете и Министарством омладине и спорта, ради реализацуије постављених циљева и активности;
- Побољшати и појачати процес личног самовредновања запослених
- Мотивисати наставнике за личним напредовањем и стицањем звања;
- Етос:
- Израда сајта школе;
- Интевизирати сарадњу са родитељима и активније их укључити у рад школе;
- Ресурси
6) Издвајамо приоритетне потребе кроз следеће области развоја ШРП-а:
- Професионално усавршавање наставника;
- Осавремењавање наставних средстава;
- Подршка ученицима;
- Спољашни односи.
7) Приоритети су представљени кроз следеће развојне циљеве:
- Унапређење наставе и учења кроз професионално усавршавање наставног кадра, осавремењавање наставних средстава, метода и облика рада и стварање бољих услова за рад;
- Развој подршке ученицима кроз подизање нивоа безбедности ученика;
- Побољшање спољашних односа кроз подизање угледа и побољшање промоције школе.
ОТЕЖАВАЈУЋИ ФАКТОРИ | СТРАТЕГИЈА НЕУТРАЛИСАЊА ОТЕЖАВАЈУЋИХ ФАКТОРА |
2. Лоша сарадња локалне самоуправе и МЗ; 3. Лоша техничка опремљеност школе. |
2. Конкурисање код разних донатора који обезбеђују средства и услуге; 2.1. Ангажовање тима за спољну сарадњу на презентовању проблематике релевантним институцијама локалне самоуправе; 3. Ангажовање тима за спољну сарадњу на презентовању проблематике релевантним институцијама локалне самоуправе; |
8) Конкретизовање задатака са активностима, реализаторима и временом реализације од јануара 2012 до јануара 2015. године:
ЗАДАЦИ | АКТИВНОСТИ | РЕАЛИЗАТОРИ | ВРЕМЕ | |
|
|
|
|
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
9) Праћење и евалуација:
План евалуације се даје само за 2012-у годину, јер су за наредне године урађени само нацрти активности па ће план евалуације бити израђен када и акциони планови за те године и додати у прилогу документа.
ОБЛАСТ | ЦИЉЕВИ |
КРИТЕРИЈУМ УСПЕХА |
ВРЕМЕ ВРЕДНОВАЊА |
ИНСТРУМЕНТИ | НОСИОЦИ |
Професионално усавршавање наставника |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Осавремењавање наставних средстава |
|
|
|
|
|
Спољашни односи |
|
|
|
|
|
Подршка ученицима |
|
|
|
|
|
Квалитет наставе |
|
|
|
|
|
10) Акциони план за 2011/2012. годину:
Акциони план ШРП-а се даје само за 2012-у годину, јер су за наредне године урађени само нацрти активности па ће акциони план бити израђен у предвиђеном року пре почетка наредне школске године.
ЗАДАЦИ: 1,2,3,5,7 и 8 |
ПЛАН АКТИВНОСТИ ЗА ШКОЛСКУ 2011/2012. ГОДИНУ |
|||||||||||||||||||
ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ | АКТИВНОСТИ | НОСИОЦИ АКТИВНОСТИ | НАЧИН РЕАЛИЗАЦИЈЕ | ЕВАЛУАЦИЈА АКТИВНОСТИ |
МЕСЕЦ И ГОДИНА РЕАЛИЗАЦИЈЕ (од септембра 2011. до децембра 2012. године) |
|||||||||||||||
2011. год. |
2012. година | |||||||||||||||||||
1.1 Прерасподела обавеза за реализацију задатака за текућу школску годину; |
|
|
|
|
С | О | Н | Д | ||||||||||||
1.2 Избор предлога акредитованог семинара који задовољава интересовања свих наставника; |
|
|
|
|
Ј | Ф | М | А | ||||||||||||
1.3 Презентовање предлога семинара осталим школама у општини и избор заједничког предлога; |
|
|
|
|
А | М | ||||||||||||||
1.4 Захтев за реализацију изабраног семинара; |
|
|
|
|
М | О | Н | Д | ||||||||||||
1.5 Реализација семинара; |
|
|
|
|
||||||||||||||||
1.6 Евалуација задатака; |
|
|
|
|
С | О | Н | Д | Ј | Ф | М | А | М | Ј |
А |
С | О | Н | Д | |
2.1 Избор приоритетних наставних средстава; |
|
|
|
|
С | О | Н | Д | ||||||||||||
2.2 Одлука о усмеравању средстава; |
|
|
|
|
Д | |||||||||||||||
2.3 Јавна набавка наставних средстава; |
|
|
|
|
М | А | М | |||||||||||||
2.4 Допремање и инсталација наставних средстава; |
|
|
|
|
М | Ј | ||||||||||||||
2.5 Евалуација задатака; |
|
|
|
|
Д | М | А | М | Ј | Д | ||||||||||
3.1 Састанци Стручног тима за инклузивно образовање; |
|
|
|
|
С | О | Н | Д | Ј | Ф | М | А | М | Ј | ||||||
3.2 Организовање 2 акредитована семинара и обуке за коришћење интерактивне табле; |
|
|
|
|
С | О | Н | Д | А | М | ||||||||||
3.3 Организација и реализација огледних часова; |
|
|
|
|
Ј | Ф | М | А | М | |||||||||||
3.4 Евалуација и анализа одржаних огледних часова на седници Наставничког већа; |
|
|
|
|
М | Ј | А | |||||||||||||
3.5 Куповина интерактивне табле; |
|
|
|
|
М | А | ||||||||||||||
3.6 Мониторинг; |
|
|
|
|
Ц | О | Н | Д | Ј | Ф | М | А | М | Ј | А | С | О | Н | Д | |
3.7 Евалуација; |
|
|
|
|
Ј | Ф | М | А | М | Ј | А | С | О | Н | Д | |||||
3.8 Управљање и вођење финансијских средстава и писање финансијског извештаја; |
|
|
|
|
С | О | Н | Д | Ј | Ф | М | А | М | Ј | А | С | О | Н | Д | |
5.1 Захтев локалној самоуправи за пренос новчаних средстава за релизацију пројекта; |
|
|
|
|
Ј | Ф | М | |||||||||||||
5.2 Јавна набавка за реализацију пројекта; |
|
|
|
|
М | А | ||||||||||||||
5.3 Реализација пројекта; |
|
|
|
|
Ј | А | ||||||||||||||
5.4 Евалуација пројекта; |
|
|
|
|
Ј | Ф | М | А | Ј | А | С | |||||||||
7.1 Организовање продајних изложби; |
|
|
|
|
М | А | ||||||||||||||
7.2 Избор потребне опреме и реквизита за ваннаставне активности; |
|
|
|
|
М | |||||||||||||||
7.3 Одлука о усмеравању средстава; |
|
|
|
|
М | Ј | ||||||||||||||
7.4 Јавна набавка за опрему и реквизите; |
|
|
|
|
А | С | ||||||||||||||
7.5 Допремање и инсталација опреме и реквизита; |
|
|
|
|
С | О | ||||||||||||||
7.6 Евалуација задатака; |
|
|
|
|
А | М | Ј | А | С | О | ||||||||||
8.1 Одлука о усмеравању средстава; |
|
|
|
|
Д | |||||||||||||||
8.2 Избор изгледа сајта; |
|
|
|
|
М | |||||||||||||||
8.3 Реализација постављања сајта; |
|
|
|
Интернет; | С | О | ||||||||||||||
8.4 Евалуација задатака. |
|
|
|
|
Н | Д |
11) Прилог:
- Акциони планови задатака за сваку наредну школску годину, најкасније до септембра, односно до почетка наредне школске године;
- Евалуација циљева и задатака за сваку наредну школску годину ШРП-а, најкасније до октобра наредне школске године.
Директор ОШ “Вук Караџић“, Ресавица: Председник Школског одбора:
________________________________________ _____________________________
Весна Раденковић, проф. раз. наставе Васа Гарача, дипл. ецц.