Није знање,знање знати,већ је знање знање дати!!!
ОСНОВНА ШКОЛА
“ВУК КАРАЏИЋ”
РЕСАВИЦА
ИЗВЕШТАЈ О ПРОЦЕСУ САМОВРЕДНОВАЊА У ШКОЛИ
КЉУЧНА ОБЛАСТ: ПОДРШКА УЧЕНИЦИМА
Технике | Инструменти |
1. Анкетирање |
Упитници: Упитник за ученике, наставнике и родитеље –Брига о ученицима; Упитник за ученике:Подршка учењу; Упитник за наставнике и ученике: Лични и социјални развој; Упитник за ученике и родитеље: Професионална оријентација; |
2. Интервјуисање | Индивидуални разговори са наставницима, ученицима и родитељима. |
3. Посматрање |
Чек листе и тврдње – Безбедност и сигурност ученика у школи, праћење физичког,здравственог,емоционалног и социјалног стања ученика; - Квалитет понуђених програма за подршку процесу учења, напредовање и успех ученика, стучна помоћ наставницима у пружању подршке процесу учења; - подстицање позитивних ставова и развој социјалних вештина код ученика, подстицање и неговање демократског духа и ученичких иницијатива и активности; - Помоћ при избору даљег образовања, обуке или запослења; |
4. Анализирање документације |
Чек листе, годишњи програм рада школе,школска документација (Правилници), евиденција о ваннаставним активностима о акцијама које су иницирали ученици о раду ученичких организација, евиденција о контактима са ученицима и родитељима, сарадње са здравственом службом и сл. Дневници и планови рада, програм школских приредби и манифестација и сл. |
ВАЖНО | ТВРДЊА/ИСКАЗ | ТАЧНО | ||||||||||||||
1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | 1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | |
0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 38 | 10 | 62 | 1.Упознат сам са процедурама за заштиту/безбедност ученика. |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 |
38 |
10 |
62 |
0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 25 | 12 | 75 | 2. Осећам се одговорним за сигурност и безбедност ученика у школи. | 1 | 6 | 1 | 6 | 7 | 44 | 7 | 44 |
0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 25 | 12 | 75 | 3. Обавезе које имам у вези сигурности и безбедности ученика у школи су јасне и прецизне. | 1 | 6 | 0 | 0 | 4 | 25 | 11 | 69 |
0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 19 | 13 | 81 | 4. Редовно и савесно испуњавам све своје обавезе у вези сигурности и безбедности ученика у школи. | 1 | 6 | 1 | 6 | 2 | 13 | 12 | 75 |
0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 38 | 10 | 62 | 5. Сигурност и безбедност ученика у школи се редовно анализира. | 0 | 0 | 1 | 6 | 3 | 19 | 12 | 75 |
0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 50 | 8 | 50 | 6. Школа брзо и ефикасно реагује на све искрсле пропусте/догађаје/ситуације у вези сигурности и безбедности ученика у школи. | 0 | 0 | 1 | 6 | 7 | 44 | 8 | 50 |
0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 31 | 11 | 69 | 7. Школа по устаљеној процедури реагује на приговоре ученика/родитеља који се тичу њихове безбедности/безбедности ученика у школи. | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 38 | 10 | 62 |
0 | 0 | 1 | 6 | 3 | 19 | 12 | 75 |
8. Школа информише ученике/родитеље о мерама предузетим поводом њихових приговора. |
0 | 0 | 1 | 6 | 6 | 38 | 9 | 56 |
0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 19 | 13 | 81 | 9. Постоје добро осмишљене процедуре за реаговање на случајеве насилног понашања, злоупотребе дрога, алкохола ... | 0 | 0 | 1 | 6 | 4 | 25 | 11 | 69 |
0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 13 | 14 | 87 |
10. Ученике подстичем да брину за своје здравље. |
0 | 0 | 1 | 6 | 1 | 6 | 14 | 88 |
0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 44 | 9 | 56 | 11. Ако приметим /сазнам да неки ученик има емоционалне, телесне, здравствене или социјалне проблеме/потребе знам коме треба да се обратим. | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 50 | 8 | 50 |
0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 25 | 12 | 75 | 12. Поштујем приватност и поверљивост добијених информација које се односе на емоционалне, телесне, здравствене или социјалне проблеме/потребе ученика и трудим се да их на ненаметљив и дискретан начин узимам у обзир у свакодневним односима са ученицима. | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 19 | 13 | 81 |
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 6 | 15 | 94 | 13. Увек сам спреман/на да слушам ученика/родитеља. | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 6 | 15 | 94 |
0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 13 | 14 | 87 | 14. Увек сам спреман/на да дискретно реагујем на поверене проблеме од стране ученика/родитеља, односно да их упутим “правој“ особи/служби. | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 19 | 13 | 81 |
0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 31 | 11 | 69 | 15. Добро сам едукован/а и информисан/а о емоционалним, телесним, здравственим и социјалним потребама деце школског узраста. | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 44 | 9 | 56 |
0 | 0 | 1 | 6 | 6 | 38 | 9 | 56 | 16. Осећам се компетентним/ом и спремним/ом да реагујем на једноставне емоционалне, телесне, здравствене или социјалне проблеме/потребе ученика. | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 50 | 8 | 50 |
ВАЖНО | ТВРДЊА/ИСКАЗ | ТАЧНО | ||||||||||||||
1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | 1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | |
0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 42 | 14 | 58 | 1.У школи се осећам сигурним и безбедним. |
0 |
0 |
3 | 13 |
7 |
29 |
14 |
58 |
0 | 0 | 2 | 8 | 5 | 21 | 17 | 71 | 2. Школа брзо и ефикасно реафује на све искрсле догађаје/ситуације које угрожавају нашу сигурност и безбедност у школи. | 1 | 4 | 3 | 13 | 8 | 33 | 12 | 50 |
0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 21 | 19 | 79 | 3. Знам коме треба да се обратим ако је моја безбедност у школи угрожена. | 0 | 0 | 5 | 21 | 9 | 37 | 10 | 42 |
0 | 0 | 4 | 18 | 10 | 42 | 10 | 42 | 4. Школа реагује на наше и приговоре наших родитеља који се тичу наше безбедности у школи. | 1 | 4 | 7 | 8 | 33 | 6 | 25 | |
1 | 4 | 1 | 4 | 10 | 42 | 12 | 50 | 5. Школа нас информише о мерама предузетим поводом наших приговора. | 2 | 8 | 4 | 17 | 8 | 33 | 10 | 42 |
0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 25 | 18 | 75 | 6. Знам коме требам да се обратим у случају да имам емоционалне, здравствене или социјалне проблеме/потребе. | 3 | 13 | 4 | 17 | 6 | 25 | 11 | 45 |
2 | 8 | 7 | 29 | 6 | 25 | 9 | 38 | 7. Када се обратим одређеној особи/служби за помоћ/савет када имам емоционалне, здравствене или социјалне проблеме/потребе, сигуран сам да ће се моја приваност поштовати и да се информација неће злоупотребити. | 1 | 4 | 3 | 13 | 8 | 33 | 12 | 50 |
0 | 0 | 1 | 4 | 6 | 25 | 17 | 71 | 8. Наставници, а посебно одељењски старешина су увек спремни да саслушају моје проблеме који немају директне везе са школом. | 0 | 0 | 1 | 4 | 6 | 25 | 17 | 71 |
0 | 0 | 1 | 4 | 8 | 33 | 15 | 63 | 9. Наставници, а посебно одељењски старешина су спремни за разговор са мојим родитељима. | 2 | 8 | 6 | 25 | 9 | 38 | 7 | 29 |
0 | 0 | 2 | 8 | 10 | 42 | 12 | 50 | 10. Школа помаже ученицима који су слабог . | 0 | 0 | 5 | 21 | 8 | 33 | 11 | 46 |
ВАЖНО | ТВРДЊА/ИСКАЗ | ТАЧНО | ||||||||||||||
1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | 1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | |
1 | 4 | 3 | 13 | 9 | 38 | 11 | 45 | 1. Упознат/а сам са садржајем Правилника о безбедности и сигурности ученика у школи. | 1 | 4 | 4 | 17 | 9 | 38 | 10 |
41 |
0 | 0 | 4 | 17 | 14 | 58 | 6 | 25 | 2. Моје обавезе као родитеља су јасно и прецизно дефинисане Правилником. | 1 | 4 | 6 | 25 | 13 | 54 | 4 | 17 |
0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 21 | 19 | 79 | 3. Сматрам да је моје дете сигурно и безбедно у школи. | 2 | 8 | 5 | 21 | 7 | 29 | 10 | 42 |
0 | 0 | 2 | 8 | 7 | 29 | 15 | 63 | 4. Школа брзо и ефикасно реагује на новонастале проблеме везане за сигурност и безбедност ученика у школи. | 1 | 4 | 3 | 12 | 10 | 42 | 10 | 42 |
0 | 0 | 3 | 13 | 4 | 17 | 17 | 70 | 5. Школа ме информише о предузетим мерама поводом мојих приговора. | 1 | 4 | 3 | 13 | 7 | 30 | 13 | 53 |
0 | 0 | 3 | 13 | 11 | 45 | 10 | 42 | 6. Као родитељ учествујем у анализи примене Правилника о сигурности и безбедности ученика. | 3 | 13 | 3 | 13 | 7 | 30 | 11 | 44 |
0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 30 | 17 | 70 | 7. Спреман/на сам да отворено разговарам са компетентним особама о здравственим, емоционалним или социјалним потребама/проблемима свога детета. | 0 | 0 | 1 | 4 | 7 | 30 | 16 | 66 |
0 | 0 | 0 | 0 | 11 | 46 | 13 | 54 | 8. Имам добру сарадњу са одељењским старешином и стручном службом у праћењу развоја мог детета. | 0 | 0 | 0 | 0 | 11 | 46 | 13 | 54 |
0 | 0 | 3 | 13 | 7 | 29 | 14 | 58 | 9. У школи се поштује приватност и поверљивост информација о потребама/проблемима мог детета. | 1 | 4 | 2 | 8 | 8 | 34 | 13 | 54 |
0 | 0 | 1 | 4 | 10 | 42 | 13 | 54 | 10. Са својим дететом отворено разговарам о појавама крађе, пушења, узимања дроге, различитих врста малтретирања и узнемиравања у школи. | 0 | 0 | 1 | 4 | 11 | 46 | 12 | 50 |
0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 17 | 20 | 83 | 11. Подстичем своје дете да брине о свом здрављу и подржавам акције по питању промовисања здравог живота младих. | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 21 | 19 | 79 |
0 | 0 | 1 | 4 | 6 | 25 | 17 | 71 | 12. Учествујем у школским акцијама за пружање помоћи ученицима/породицама ученика. | 0 | 0 | 2 | 8 | 4 | 17 | 18 | 75 |
ДОКУМЕНТАЦИЈА/ЕВИДЕНЦИЈА | ДА | НЕ |
Правилник о безбедности ученика | * | |
Процедура за заштиту и безбедност ученика | * | |
Процедуре за приговоре ученика и родитеља | * | |
Процедуре за спречавање и реаговање на случајеве вршњачког малтретирања/насилништва, верске и расне нетрпељивости, употребе дроге и сл. | * |
Процедуре за идентификовање емоционалних, телесних, здравствених и социјалних потреба ученика и за благовремено и адекватно реаговање на исте | * | |
Панои, едукативни постери и евиденција о планираним/реализованим акцијама ради промовисања стила „здравог живота“ | * | |
Социјални програм школе | * | |
Евиденција сарадње школе са здравственом службом | * | |
Евиденција сарадње школе са установама за бригу о деци | * | |
Евиденција организованих акција за помоћ ученицима | * | |
Евиденција контаката са ученицима | * | |
Евиденција контаката с родитељима | * | |
Систем који обезбеђује доступност информација које се тичу добробити ученика | * |
ТВРДЊЕ | 1 | 2 | 3 | 4 |
У Правилнику о безбедности ученика јасне су процедуре за заштиту ученика. | * | |||
Сви су упознати са садржајем Правилника. | * | |||
Одговорности и задужења наставника и ученика су јасно дефинисани у Правилнику. | * | |||
Примена Правилника се анализира. | * | |||
Реагује се на утврђене пропусте. | * | |||
Реагује се на приговоре ученика/родитеља који се тичу њихове безбедности/безбедности ученика у школи. | * | |||
Ученици/родитељи се информишу о мерама предузетим поводом њихових приговора. | * | |||
Постоје добро осмишљене процедуре за реаговање на случајеве насилног понашања, злоупотребе дроге, алкохола... | * | |||
Уведене су ефективне мере како би се идентификовале емоционалне, телесне и зрдавствене потребе ученика и како би се оне испуниле благовременим интервенцијама наставног особља, стручних сарадника изван школе и употребом других средстава. | * | |||
Ради промовисања здравља школа има сталну сарадњу са здравственом службом (посете здравствених радника, едукација наставног особља и ученика, едукативни постери...). | * | |||
Школа редовно организује систематске прегледе ученика. | * | |||
У школи се промовише стил „здравог живота“. | * | |||
Школа има социјални програм, односно процедуре за утврђивање социјалних потреба ученика и мере за задовољавање истих. | * | |||
Школа има сарадњу са установама за бригу о деци. | * | |||
Школа огранизује акције за помоћ ученицима слабог материјалног стања. | * | |||
Одељењске старешине и стручни сарадници имају довољно времена за разговоре са ученицима и родитељима. | * | |||
Добијене релевантне информације се прослеђују уз поштовање поверљивости информација и права на приватност. | * |
ВАЖНО | ТВРДЊА/ИСКАЗ | ТАЧНО | ||||||||||||||
1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | 1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | |
_ | _ | 2 | 8,3 | 6 | 3o | 16 | 62,5 | 1.У школи нас уче како да учимо (упућују нас на различите технике учења). |
_ |
_ |
4 |
16,6 |
7 |
29,16 | 13 | 54,16 |
1 | 4,16 | 3 | 12,5 | 8 | 33,33 | 12 | 50 | 2. Успешни и мање успешни ученици добијају различите задатке. | 1 | 4,16 | 4 | 16,6 | 6 | 25 | 13 | 54,16 |
_ | _ | _ | _ | 7 | 33,33 | 17 | 66,66 | 3. Наставници нас организују тако да успешни ученици помажу ученицима који спорије напредују. | 1 | 4,16 | 3 | 12,5 | 10 | 41,6 | 10 | 37,5 |
_ | _ | _ | _ | 7 | 33,33 | 17 | 66,66 | 4. Наставници помажу ученицима који спорије напредују ван редовне наставе (кроз допунску наставу и сл). | _ | _ | 3 | 12,5 | 10 | 37,5 | 11 | 50 |
1 | 4,16 | 3 | 8,33 | 5 | 20,83 | 15 | 66,66 | 5. Талентованим ученицима су омогућени посебни облици рада ван редовне наставе (кроз додатну наставу, секције, истраживачки рад и сл.). | 1 | 4,16 | 4 | 16,6 | 13 | 54,16 | 6 | 25 |
2 | 8,33 | 1 | 4,16 | 4 | 16,66 | 17 | 70,83 | 6. Ученици се не досађују на часу. | 4 | 16,66 | 6 | 25 | 10 | 37,5 | 7 | 20,83 |
3 | 12,5 | 3 | 12,5 | 8 | 33,33 | 10 | 41,66 | 7. На часу могу радити онолико брзо колико желим. | 2 | 8,3 | 4 | 16,6 | 11 | 50 | 7 | 20,83 |
1 | 4,16 | 1 | 4,16 | 10 | 37,5 | 12 | 54,16 | 8. Не учим само из уџбеника и бележака већ користим и друге изворе информација (књиге, часописе, интернет ...). | 3 | 12,5 | 4 | 16,6 | 6 | 29,16 | 11 | 50 |
_ | _ | _ | _ | 6 | 25 | 18 | 75 | 9. Кад имам проблема у учењу у школи, могу да добијем савете како да то превазиђем. | _ | _ | 8 | 33 | 6 | 29,16 | 10 | 37,5 |
_ | _ | 3 | 12,5 | 10 | 41,66 | 11 | 45,83 | 10. Знам кад неки ученик наше школе постигне добре резултате на такмичењу или неком конкурсу и сл. | _ | _ | 3 | 12,5 | 2 | 8,3 | 19 | 79,16 |
_ | _ | 2 | 8,33 | 4 | 16,6 | 18 | 79,16 | 11. Умем да пратим и проценим сопствено напредовање и сопствене резултате. | _ | _ | 2 | 8,3 | 6 | 25 | 16 | 66,66 |
ДОКУМЕНТАЦИЈА/ЕВИДЕНЦИЈА | ДА | НЕ |
Програми за подршку ученицима у процесу учења | * | |
Планови рада наставника | * |
Белешке/досијеи наставника о напредовању и постигнућима ученика | * | |
Записници са састанака стручних, одељењских и наставничког већа | * | |
Процедура за идентификовање ученика са посебним потребама, односно посебним способностима/талентима | * | |
Планови рада са идентификованим ученицима | * | |
Евиденција/картони о праћењу идентификованих ученика | * | |
Евиденција о похваљивању напредовања, односно промовисању изузетних постигнућа ученика | * |
Евиденција активности посебне службе/особе задужене за подршку процесу учења | * | |
Евиденција организоване консултативне или индивидуалне наставе | * | |
Евиденција ангажовања стручњака ван школе | * |
ТВРДЊЕ | 1 | 2 | 3 | 4 |
Школа има разрађене програме за подршку ученицима у процесу учења (увођење у технику учења, помоћ у превазилажењу неуспеха, развијање мотивације, организована помоћ бољих ученика слабијима, упућивање у начин процене сопственог напредовања...). | * | |||
Планови рада су добро конципирани и на одговарајући начин диференцирани тако да омогућавају свим ученицима ( различитих способности и стилова учења) потпуно учешће у раду и максимално напредовање ( у складу са њиховим могућностима и способностима). |
* | |||
Задаци и активности се бирају пажљиво уз узимање у обзир индивидуалних потреба ученика. | * | |||
Постигнућа и успех ученика се систематски прате и на основу тога утврђују посебне потребе појединих ученика. | * | |||
Редовно се прати и разматра напредовање и успех ученика. | * | |||
На основу утврђених посебних потреба појединих ученика планирају се и припремају посебне активности, задаци и сл. да би се напредним ученицима омогућило даље напредовање и учешће у истраживачким и другим пројектима. | * | |||
Код свих ученика се подстиче самосталност и одговорност за сопствено напредовање, тако да ученици могу сами да користе различите изворе информација, да примењују различите технике учења, да сами бирају начин и темпо рада. | * | |||
Свако напредовање и успех ученика се похваљује, а изузетна постигнућа промовишу. | * | |||
Постоји посебна служба/особа задужена за подршку процесу учења која прати напредовање и успех ученика на школском нивоу. | * | |||
Ова служба/особа има одређене термине за саветовање наставника. | * | |||
Ова служба/особа пружа потребну помоћ свим наставницима при конципирању планова рада. | * | |||
Ова служба/особа ради на развоју/едукацији наставног особља. | * | |||
Ова служба/особа се бави саветовањем и координисањем активности у вези са пружањем подршке процесу учења. | * | |||
Редовно и према потреби се организује и помоћ стручњака изван школе. | * |
ВАЖНО | ТВРДЊА / ИСКАЗ | ТАЧНО | ||||||||||||||
1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | 1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | |
/ | / | 2 | 8.34 | 10 | 41.66 | 12 | 50 | 1. Понашање наставника у школи, међусобно у и односу са ученицима јесте уз узајамно уважавање. | / | / | 3 | 12.5 | 11 | 45.84 | 10 | 41.66 |
/ | / | / | / | 3 | 12.5 | 21 | 87.5 | 2. У школи нас уче да имамо поверења у сопствено знање и способности. | / | / | 1 | 4.16 | 7 | 29.16 | 16 | 66.67 |
/ | / | / | / | 10 | 41.66 | 14 | 58.34 | 3. У школи нас уче да будемо одговорни за учење. | / | / | / | / | 10 | 41.66 | 14 | 58.34 |
/ | / | 1 | 4.16 | 7 | 29.16 | 16 | 66.67 | 4. У школи нас уче да будемо одговорни за своје поступке. | / | / | 2 | 8.34 | 7 | 29.16 | 15 | 62.5 |
1 | 4.16 | / | / | 11 | 45.84 | 12 | 50 | 5. У школи нас подстичу да бринемо о људима. | 2 | 8.34 | 3 | 12.5 | 12 | 50 | 7 | 29.16 |
/ | / | 1 | 4.16 | 6 | 25 | 17 | 70.84 | 6. У школи нас уче да бринемо о природи и да је чувамо. | / | / | 3 | 12.5 | 8 | 33.34 | 13 | 54.16 |
/ | / | / | / | 9 | 37.5 | 15 | 62.5 | 7. У школи нас подстичу на међусобну толеранцију. | / | / | 1 | 4.16 | 8 | 33.34 | 15 | 62.5 |
1 | 4.16 | / | / | 8 | 33.34 | 15 | 62.5 | 8. У школи нас наводе на поштовање различитости. | / | / | 1 | 4.16 | 11 | 45.84 | 12 | 50 |
/ | / | 2 | 8.34 | 10 | 41.66 | 12 | 50 | 9. У школи се негују и подстичу сараднички односи. | / | / | 1 | 4.16 | 17 | 70.84 | 6 | 25 |
/ | / | 2 | 8.34 | 8 | 33.34 | 14 | 58.34 | 10. У школи нас подстичу да самостално и објективно доносимо закључке и судове узимајући у обзир чињенице и изворе информација. | / | / | 3 | 12.5 | 7 | 29.16 | 14 | 58.34 |
1 | 4.16 | 3 | 12.5 | 8 | 33.34 | 12 | 50 | 11. У школи се редовно похваљују позитивни поступци и успех ученика. | 1 | 4.16 | 2 | 8.34 | 8 | 33.34 | 13 | 54.16 |
/ | / | / | / | 10 | 41.66 | 14 | 58.34 | 12. Сваки мој позитиван поступак наилази на одобравање, како наставника тако и ученика. | / | / | 3 | 12.5 | 12 | 50 | 9 | 37.5 |
/ | / | / | / | 7 | 29.16 | 17 | 70.84 | 13. О недопустивом понашању ученика у школи, као што је агресивност, нетрпељивост, нетолеранција, неуважавање и слично, отворено се разговара. | / | / | 4 | 16.6 | 5 | 20.84 | 15 | 62.5 |
/ | / | 1 | 4.16 | 9 | 37.5 | 14 | 58.34 | 14. Ученици су преко својих организација ( Ученички парламент, одељењска заједница) укључени у решавање проблема недопустивог понашања ученика у школи, као што је агресивност, нетрпељивост, нетолеранција, неуважавање и слично. | 1 | 4.16 | / | / | 9 | 37.5 | 14 | 58.34 |
2 | 8.34 | 4 | 16.6 | 6 | 25 | 12 | 50 | 15. Укључен/а сам у рад бар једне ученичке организације у школи. | 6 | 25 | 3 | 12.5 | 3 | 12.5 | 12 | 50 |
/ | / | 4 | 16.6 | 7 | 29.16 | 13 | 54.17 | 16. Свестан/на сам значаја укључивања у рад ученичких организација. | 1 | 4.16 | 3 | 12.5 | 4 | 16.6 | 16 | 66.67 |
1 | 4.16 | 2 | 8.34 | 10 | 41.67 | 11 | 45.84 | 17. Упознат/а сам с Декларацијом УН о правима детета (Повељом дечјих права). | 1 | 4.16 | 2 | 8.34 | 11 | 45.84 | 10 | 41.67 |
1 | 4.16 | 2 | 8.34 | 12 | 50 | 9 | 37.5 | 18. Ученици су у могућности да организовано учествују у одлучивању по питањима која се непосредно тичу њих самих. | / | / | 3 | 12.5 | 14 | 58.34 | 7 | 29.16 |
2 | 8.34 | 2 | 8.34 | 12 | 50 | 8 | 33.34 | 19. Укључен/а сам у бар једну ваннаставну активност у школи. | 2 | 8.34 | 4 | 16.6 | 10 | 41.67 | 8 | 33.34 |
/ | / | 1 | 4.16 | 7 | 29.2 | 16 | 66.67 | 20. Учествовање у ваннаставним активносима ми омогућује да задовољим своја интересовања и развијам своје таленте. | / | / | 3 | 12.5 | 5 | 20.84 | 16 | 66.67 |
/ | / | 1 | 4.16 | 7 | 29.2 | 16 | 66.67 | 21. Наше иницијативе и предлози се разматрају озбиљно на настаничким већима. | / | / | 5 | 20.8 | 8 | 33.34 | 11 | 45.84 |
/ | / | 1 | 4.16 | 10 | 41.67 | 13 | 54.17 | 22. Наше иницијативе и предлози се често усвајају, односно омогућава нам се и помаже да их реализујемо. | / | / | 4 | 16.6 | 13 | 54.17 | 7 | 29.16 |
ВАЖНО | ТВРДЊА / ИСКАЗ | ТАЧНО | ||||||||||||||
1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | 1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | |
/ | / | / | / | 4 | 25 | 12 | 75 | 1. Свестан/а сам да је школа место где мора да се негује позитивна социјална клима. | / | / | / | / | 8 | 50 | 8 | 50 |
/ | / | 1 | 6,25 | 1 | 6,25 | 14 | 87,5 | 2. Сви у школи се подстичу на толеранцију, узајамно уважавање, поштовање, сарадњу, бригу о другима... | / | / | 2 | 12,5 | 9 | 56,25 | 5 | 31,25 |
/ | / | / | / | 2 | 12,5 | 14 | 87,5 | 3. Свестан/на сам да је моје понашање пример ученицима, родитељима и колегама. | / | / | / | / | 2 | 12,5 | 14 | 87,5 |
/ | / | / | / | 2 | 12,5 | 14 | 87,5 | 4. Код ученика развијам одговорност за учење. | / | / | / | / | 2 | 12,5 | 14 | 87,5 |
/ | / | / | / | 1 | 6,25 | 15 | 93,75 | 5. Код ученика развијам одговорност за поступке. | / | / | / | / | 1 | 6,25 | 15 | 93,75 |
/ | / | / | / | 6 | 37,5 | 10 | 62,5 | 6. Ученике подстичем на бригу о људима. | / | / | / | / | 7 | 43,75 | 9 | 56,25 |
/ | / | 1 | 6,25 | 2 | 12,5 | 13 | 81,25 | 7. Код ученика развијам сарадничке односе. | / | / | / | / | 5 | 31,25 | 11 | 68,75 |
/ | / | / | / | 3 | 18,7 | 13 | 81,25 | 8. Ученике подстичем да самостално и објективно доносе закључке и судове узимајући у обзир чињенице и изворе информација. | / | / | / | / | 7 | 43,75 | 9 | 56,25 |
// | / | / | / | 1 | 6,25 | 15 | 93,75 | 9. Редовно користим прилику за похвалу и признање позитивних поступака и успеха ученика. | / | / | / | / | 1 | 6,25 | 15 | 93,75 |
/ | / | 2 | 12,5 | 6 | 37,5 | 8 | 50 | 10. Ученике упозоравам на значај оснивања и укључивања у рад ученичких организација. | / | / | 2 | 12,5 | 8 | 50 | 6 | 37,5 |
/ | // | 2 | 12,5 | 5 | 31,25 | 9 | 56,25 | 11. Ученике упозоравам на значај познавања њихових права и подстичем их да се упознају са Повељом дечјих права УН. | / | / | / | / | 9 | 56,25 | 7 | 43,75 |
/ | / | 1 | 6,25 | 2 | 12,5 | 13 | 81,25 | 12. Ученике подстичем да организовано учествују у одлучивању по питањима која се непосредно тичу њих самих. | / | / | 1 | 6,25 | 5 | 31,25 | 10 | 62,5 |
/ | / | 1 | 6,25 | 2 | 12,5 | 13 | 81,25 | 13. Подстичем ученике да откривају и развијају своје таленте учествујући у понуђеним ваннаставним активностима. | / | / | 1 | 6,25 | 3 | 18,75 | 12 | 75 |
/ | / | / | / | 6 | 37,5 | 10 | 62,5 | 14. Сваке године сам задужен/а за бар једну ваннаставну активност. | / | / | / | / | 8 | 50 | 8 | 50 |
/ | / | / | / | 5 | 31,25 | 11 | 68,75 | 15. Подржавам ученике и помажем им да организују различите врсте културних, музичких, спортских и сличних активности. | / | / | 2 | 12,5 | 6 | 37,5 | 8 | 50 |
ДОКУМЕНТАЦИЈА/ЕВИДЕНЦИЈА | ДА | НЕ |
Пограм личног и социјалног развоја ученика | * | |
Правилник о понашању ученика и запослених у школи | * | |
Евиденција о праћењу социјалног понашања ученика | * | |
Евиднија о реализованим акцијама за подстицање позитивне социјлне климе у школи | * | |
Евиднија о реализованим акцијама за подстицање одговорноси ученика | * | |
Евиденција о начину промовисања позитивног понашања и успеха ученика | * | |
Евиденција о начину реаговања и мерама за сузбијање неприхватљивог понашања ученика | * | |
Евиденција о укључивању ученика у непоредно друштвено окружење | * |
Програм упознавања ученика с Декларацијом УН о правима детета (Повељом дечјих права) | * | |
Евиденција о раду ученичких оранизација ( нпр: Ученички парламент и сл.) | * | |
Евиденција о ваннаставним активностима | * | |
Евиденија о активностима које су иницирали ученици | * | |
Евиденција о промовисању акција и активности н иницијативу ученика | * | |
Програми школских приредби, манифестација и сл. | * | |
Брошура о школским активностима | * |
ТВРДЊЕ | 1 | 2 | 3 | 4 |
Целокупно особље у школи ради на стварању климе међусобног поверења, поштовања, уважавања... | * | |||
Школа има низ узајамно повезаних програма, поступака и акција ради личног и социјалног развоја ученика. | * | |||
Прати се социјални развој ученика. | * | |||
Ученици у свом понашању и социјалним контактима показују обзир и толеранцију у опхођењу са другима. | * | |||
Негују се добри сараднички односи међу ученицима ( отворена комуникација, толеранција , разлике у мишљењу,поверење...). | * | |||
У школи се континуирано ради на сузбијању неприхватљивог понашања, агресивности и нетолеранције. | * | |||
У школи постоје програми и посебно фокусиране активности као што су кампања против насиља, агресивности и силеџијства, вандализма, дроге, алкохолизма, пушења, кампањаза заштиту животне средине, за заштиту људских права... | * | |||
У школи се ради на адекватном укључивању ученика у живот и интересе школе, као и у непосредно друштвено окружење. | * | |||
Код ученика се развија самопоштовање и поверење у сопствено знање и спооности, одговорност за сопствене поступке, слобода мишљења и сараднички односи. | * |
ВАЖНО | ТВРДЊА/ИСКАЗ | ТАЧНО | ||||||||||||||
1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | 1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | |
5 |
55.5 |
4 |
44.5 |
1. Школа ми пружа помоћ у усмеравању професионалног развоја мог детета. |
|
|
1 |
11 |
3 |
33.3 |
5 |
55.5 |
||||
3 |
33.3 |
6 |
66.7 |
2. Школа ми омогућава личне контакте са наставницима и стручњацима за професионалну оријентацију. |
2 |
22.2 |
3 |
33.3 |
4 |
44.5 |
||||||
3 |
33.3 |
6 |
66.7 |
3. У школи се могу добити јасне и актуелне информације о наставку школовања и избору занимања. |
6 |
66.7 |
3 |
33.3 |
||||||||
2 |
22.2 |
7 |
77.8 |
4. У школи су доступни информативни материјали у штампном и електронском облику о наставку школовања и избору занимања. |
1 |
11 |
4 |
44.5 |
4 |
44.5 |
||||||
1 |
11 |
4 |
44.5 |
4 |
44.5 |
5. Школа пружа могућност учествовања у разним акцијама као што су дани „отворених врата“ у образовним установама , информативни састанци и сусрети са представницима из различитих области. |
1 |
11 |
6 |
66.7 |
2 |
22.3 |
||||
2 |
22.2 |
7 |
77.8 |
6. Саветодавне активности школе у области професионалне оријентације су корисне за професионални развој мог детета. |
6 |
66.7 |
3 |
33.3 |
||||||||
2 |
22.2 |
7 |
77.8 |
7. Школа врши добру припрему ученика за доношење одлука које се тичу наставка школовања или избора занимања. |
2 |
22.2 |
7 |
77.8 |
||||||||
|
2 |
22.2 |
7 |
77.8 |
8. Као родитељ задовољан сам расположивим информацијама у вези професионалне оријентације. |
5 |
55.5 |
4 |
44.5 |
ВАЖНО | ТВРДЊА/ИСКАЗ | ТАЧНО | |||||||||||||||
1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | 1 | % | 2 | % | 3 | % | 4 | % | ||
3 |
33.3 |
6 |
66.7 |
1. У школи нас кроз разговор инфрмишу о могућностима наставка школовања или запослења. | 4 | 44.5 | 5 | 55.5 | |||||||||
1 |
11 |
8 |
89 |
2. У школи су нам на располагању информативни материјали о даљим облицима школовања и могућностима запошљавања. |
3 |
33.3 |
4 |
44.5 |
2 |
22.2 |
|||||||
2 |
22.2 |
7 |
77.8 |
3. Наставници нас подстичу да тражимо допунске информације у вези даљег школовања. |
1 |
11 |
1 |
11 |
7 |
77.8 |
|||||||
1 |
11 |
2 |
22.2 |
6 |
66.7 |
4. У школи могу добити савете у вези избора школе/занимања. |
4 |
44.5 |
5 |
55.5 |
|||||||
1 |
11 |
5 |
55.5 |
3 |
33.3 |
5. Наставници истичу потребу перманентног (сталног) образовања. |
3 |
33.3 |
5 |
55.5 |
1 |
11 |
|||||
1 |
11 |
3 |
33.3 |
5 |
55.5 |
6. Наставници ми помажу да проценим сопствене способности, знања и умећа за наставак школовања или запослење. |
3 |
33.3 |
2 |
22.2 |
4 |
44.5 |
|||||
2 |
22.2 |
3 |
33.3 |
4 |
44.5 |
7. Информације у вези са професионалном оријентацијом које добијамо у школи су прецизне, јасне и актуелне. |
2 |
22.2 |
5 |
55.5 |
2 |
22.2 |
|||||
2 | 22.2 | 5 | 55.5 | 2 | 22.2 | 8. Задовољан сам квалитетом расположивих информација и саветовања. | 5 | 55.5 | 4 | 44.5 | |||||||
ДОКУМЕНТАЦИЈА/ЕВИДЕНЦИЈА | ДА | НЕ |
Програм професионалне оријентације | * | |
Евиденција реализованих активности на пољу професионалне оријентације (саветовања, акције...) | * | |
Евиденција реализоване сарадње са стручњацима за професионалну оријентацију | * | |
Евиденција отворених непосредних контаката и разговора/саветовања са ученицима и родитељима | * | |
Евиденција остварене сарадње са представницима из разних области занатства и индустрије | * | |
Евиденција остварене сарадње са представницима средњих школа | * | |
Евиденција остварене сарадње са тржиштем рада | * | |
Програм обуке и информисања наставника/стручних сарадника задужених за професионалну оријентацију | * | |
Материјал на тему професионалне оријентације (књиге, брошуре...) | * |
ТВРДЊЕ | 1 | 2 | 3 | 4 |
Садржаји програма професионалне оријентације тако су конципирани да се могу реализовати кроз различите облике образовно – васпитног рада у школи ( редовна настава, додатна настава, изборне, слободне и друштвене активности, одељењске заједнице...). | . |
* |
||
Циљеви и задаци професионалне оријентације се реализују према утврђеном плану. | * | |||
Сви носиоци активности у реализацији садржаја професионалне оријентације учествују подједнако у раду и стално сарађују ( одељењске старешине, стручна служба, наставно особље, стручни органи, стручњаци за професионалну оријентацији...) |
* |
|||
Ученицима се пружа организована помоћ при доношењу одлука код важних прелаза ( наставак школовања), а да се при том користе различити поступци: индивидуална помоћ при самопроцењивању сопствених способности. Пружање информација и саветовање око избора, коришћење брошура, разговори са стручњацима за професионалну оријентацију... |
* |
|||
Ученици имају прилике да, ради задовољења својих интересовања и потреба на пољу професионалне оријентације, присуствују данима“отворених врата“ у различитим образовним установама. | * | |||
У школи се, ради унапређивања професионалне оријентације, како би се задовољила интересовања и потребе свих ученика, организују акције као што су информативни састанци и посете различитих стручњака, сусрети са представницима из разних области занатства и индустрије, стицање непосредног искуства у раду у одређеним областима и сл. |
* |
|||
Пружа се адекватно и редовна помоћ родитељима у усмеравању професионалног развоја њихове деце( разговори, сусрети и лични контакти са задуженим наставницима и стручњацима за професионалну оријентацију...). |
* |
|||
Наставници/стручни сарадници задужени за професионалну оријентацију су добро информисани о потребама ученика, редовно се и добро припремају за рад и у сталном су контакту са стручњацима за професионалну оријентацију. |
* |
|||
Информације које ученици добијају су јасне, прецизне , релевантне и актуелне ( информације саветодаваца, информације из књига и брошура, информативни материјал у штампаном и електронском облику...). |
* |
|||
Саветодавне активности су добро прихваћене од стране ученика и квалитет саветовања је на завидном нивоу (ученици су задовољни квалитетом расположивих информација и саветовањима), односно ученици су добро припремљени за даље изборе/доношење одлука у вези професионалноф развоја. |
* |