Није знање,знање знати,већ је знање знање дати!!!

План рада ВТ

ВРШЊАЧКИ ТИМ
 
Вршњачки тим чине по 2 ученика сваког одељења 5.-8. разреда. Чланови вршњачког тима су ученици које су изабрали другови из њихових одељења, а поседују следеће особине:
* осетљивост на потребе других
* спремност да помогну другоме
* стрпљиви су
* спремни на сарадњу
* особе од поверења
* имају позитиван статус у одељењу
* изражавају своје мишљење које се уважава
* успешно решавају конфликтне ситуације
* не испољавају насилно понашање
* комуникативни су
* креативни
* толерантни
* искрени
* срдачни
* имају разумевање за вршњаке без обзира да ли их познају
* стварају позитивну атмосферу у свом одељењу
* умеју да саслушају друге
* отворени су за дискусију, предлоге, сигестије, различита мишљења
* воле тимски рад.
Вршњачка медијација је поступак у којем стране у сукобу слушају једна другу, сагледавајући позицију оне друге стране - децентрирају се и покушавају да пронађу решење мирним путем које је прихватљиво за обе стране, уз помоћ треће, неутралне стране.
Вршњачки тим помаже својим вршњацима да сагледају проблеме и конфликте; сагледају разлоге који доводе до конфликта; схвате начине превазилажења и изласка из конфликтних ситуација; расту и развијају се учећи на непосредном искуству; живе заједно уважавајући међусобне разлике. Све активности тима су усмерене на пружање помоћи у заштити од насиља и промоцији ненасилне комуникације.
Добробит за ученике: постају активни у процесу решавања проблема; задовољавају се потребе свих страна - не „ти и ја у проблему“, већ „ти и ја против проблема“; усвајају конструктивне моделе понашања; трансфер знања и вештина; преузимају већу одговорност за решавање проблема који постоје међу њима; схватају да интервенције одраслих нису увек неопходне и тиме помажу сопственом развоју и самопоштовању.
Добробит за наставнике: учење нових начина решавања конфликта; међусобно поштовање и уважавање; смањује се тензија између одраслих и деце; мање времена проводе водећи рачуна о дисциплини у школи; добијају партнере - ученике у одлучивању; стварају се бољи услови за рад, атмосфера и резултати који се односе на образовну и васпитну функцију школе.
Добробит за школу: сви учесници у животу и раду школе преузимају одговорност за дешавање у њој; мења се општа атмосфера и односи који у школи владају; вршњачки тим помаже и доприноси да је школа пријатно и безбедно место за учење и развој потенцијала ученика; развој алтернатива традиционалним начинима увођења дисциплине и решавања проблема у школи.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ПЛАН РАДА ВРШЊАЧКОГ ТИМА
шк. год. 2013/2014.
 
 
 
ВРЕМЕ: САДРЖАЈ РАДА: НОСИОЦИ:
Октобар
  1. Формирање Вршњачког тима;
  2. Дефинисање улога и одговорности чланова Тима и детаљније упознавање  са циљевима и задацима рада;
  3. Анализа стања у установи у вези насиља;
  4. Помоћ наставницима у организовању ЧОС-а посвећеном превенцији насиља и упознавања ученика са шемом интервентних активности постављеним у холу школе;
  5. Доношење одељенских правила.
*  Тим за заштиту ученика од насиља
*  Одељенске старешине
* Вршњачки тим
 
Новембар
  1. Обележавање Међународног дана толеранције („Недеља лепих порука“);
  2. Упознавање ученика са Повељом дечијих праваУН.
 
* Тим за заштиту ученика од насиља
* Вршњачки тим
Новембар – Фебруар * Реализација радионица „Школа без насиља“*:
1. „Полећемо“
2. „Ми заједно“
3. „Огледалце, огледалце“
4. „Ја и ми и они“
5. „Шта вреднујем, шта ценим“
6. „Насиље и шта са њим“
7. „Да насиље буде видљиво“
8. „Како да их укључимо“
9. „Реклама Вршњачког тима“
10. „Драга Савета и сандуче“
11. „Планирање прве радионице“
12. „Зачетак самосталног функционисања“
* Тим за заштиту ученика од насиља
* Вршњачки тим
Март 1.       Спровођење анкете о насиљу у школи;
2.       Зачетак самосталног функционисања;
3.       Осмишљавање акција против насилништва.
* Тим за заштиту ученика од насиља
* Вршњачки тим
Април 1.         Спровођење кампање против насиља;
2.         Презентација „Стоп насиљу!“
* Тим за заштиту ученика од насиља
* Вршњачки тим
Мај
  1. Спровођење кампање против насиља;
  2. Организовање „Игри без граница“
* Тим за заштиту ученика од насиља
* Вршњачки тим
Јун
  1. Анкетирање ученика о ефикасности Вршњачког тима;
  2. Евалуација;
  3. Прављење акционог плана;
  4. Писање извештаја.
* Вршњачки тим
Током године
  1. Сарадња са Тимом за заштиту ученика од насиља, одељенским старешинама, дежурним наставницима и свим релевантним службама (МУП, Центар за социјални рад, здравствена служба, медији, Школска управа);
  2. Континуирано евидентирање случајева насиља;
  3. Рад са ученицима која врше насиље;
  4. Подршка ученицима која трпе насиље;
  5. Помоћ наставницима у решавању случајева насиља у одељењу;
  6. Примена утврђених поступака и процедура у ситуацијама насиља;
  7. Охрабривање деце посматрача на конструктивно реагују;
  8. Спровођење планираних акција у циљу сузбијања насиља у школи;
  9. Праћење ефеката предузетих мера.
* Тим за заштиту ученика од насиља
*Вршњачки тим
* Педагог
* Дежурни наставник
* Одељенски старешина